In verband met het coronavirus is ons kantoor gesloten. Wij verzoeken u telefonisch contact op te nemen via 045 - 522 32 55
In verband met het coronavirus is ons kantoor gesloten. Wij verzoeken u telefonisch contact op te nemen via 045 - 522 32 55
07 apr | Nieuws

Nieuwe contractpartners voor technische installaties

Vincio Wonen heeft voor de komende drie jaar met twee nieuwe partners een contract afgesloten voor service en onderhoud aan de installaties voor warmteterugwinning (WTW) en mechanische ventilatie (MV). Bij klachten of een storing kunt u rechtstreeks contact opnemen met het uitvoerende bedrijf. U wordt zo sneller geholpen.

Welke installatie heeft uw woning?

De meeste mensen weten wel of hun woning uitgerust is met mechanische ventilatie of een WTW-systeem. Een systeem voor mechanische ventilatie voert alleen lucht af. Via ramen of roosters moet u er dan zelf voor zorgen dat er verse buitenlucht binnenstroomt. Een WTW-installatie combineert het afvoeren van vervuilde lucht en toevoeren van schone lucht in één systeem. Hierbij zorgt het systeem er met behulp van een warmtewisselaar voor dat er geen warmte verloren gaat.

Nieuw onderhoudscontract

Zowel voor de MV- als de WTW-installaties heeft Vincio Wonen een nieuw onderhoudscontract afgesloten. In de komende 3 jaar (2021 t/m 2023) worden alle MV- en WTW-installaties geïnspecteerd en geïnventariseerd. De installaties voor mechanische ventilatie krijgen hierbij meteen een complete onderhoudsbeurt; de zogenaamde 0-beurt. De WTW-installaties worden al jaarlijks onderhouden; deze installaties krijgen bij de inspectie een extra schoonmaak en onderhoudsbeurt.

Start onderhoudscyclus

Na de 0-beurt start een onderhoudscyclus. Deze ziet er per installatie als volgt uit:

  • Individuele MV-installaties krijgen voortaan om de 6 jaar onderhoud; hierbij worden de unit, kanalen en roosters gereinigd en wordt de installatie opnieuw ingeregeld.
  • Collectieve MV-installaties krijgen voortaan om de 5 jaar onderhoud; ook hierbij worden de unit, kanalen en roosters gereinigd en wordt de installatie opnieuw ingeregeld.
  • Van WTW-installaties worden jaarlijks de filters vervangen. Om de 3 jaar worden wisselaar en roosters gereinigd en om de 6 jaar worden wisselaar, kanalen- en roosters gereinigd en opnieuw ingeregeld.

Wie belt u bij storingen?

Storingen aan een individuele of collectieve MV-installatie of een WTW-installatie meldt u vanaf 1 april 2021 rechtstreeks bij de betreffende contractpartner.  

DHG Service & Onderhoud is verantwoordelijk voor de individuele en collectieve installaties voor mechanische ventilatie (MV). De monteurs van DHG zijn maandag t/m vrijdag tussen 8.00 – en 17.00 uur bereikbaar via 046 – 474 28 06. Is er een storing die niet kan wachten? Dan belt u de wachtdienst van Vincio Wonen via 045 – 522 32 88.

Hajnadi Installatietechniek BV is verantwoordelijk voor de installaties voor warmteterugwinning (WTW). De monteurs van Hajnadi zijn 24/7 bereikbaar via 045 – 545 12 00. Zij hebben ook de technische installaties in zorgcentrum Emmastaete en zorgcentrum De Schutse in Hoensbroek in beheer.

Alle installaties die tussen 2021 en 2023 worden geïnventariseerd, krijgen standaard een sticker op de unit met de contactgegevens van de betreffende onderhoudspartner. U ziet dan meteen wie u moet bellen.

Meer informatie vindt u op https://www.vinciowonen.nl/weten-en-regelen/ventileren.

Terug
Terug
Vinco Wonen