Het kan gebeuren dat u de huur niet op tijd kunt betalen. Misschien bent u werkloos geworden, heeft u onverwachte rekeningen of problemen met de huurtoeslag. Wat de reden ook is, wij helpen en zoeken graag samen met u naar een oplossing.
Laat ons zo snel mogelijk weten als er financiële problemen zijn. We weten uit ervaring dat het moeilijk is om dit probleem te delen en dat mensen zich er vaak voor schamen. Maar hoe langer u wacht, hoe groter het risico wordt dat de schulden oplopen. Bijvoorbeeld door incassokosten of kosten voor een deurwaarder. In het ergste geval kunt u zelfs uit uw woning gezet worden. Dit kunt u voorkomen door tijdig over uw problemen te praten. Wij kunnen u helpen. Bel ons of maak een afspraak en kom naar ons kantoor!
Als u problemen heeft met het betalen van de huur, kunt u in veel gevallen een betalingsregeling treffen. Dit betekent dat u uw huurschuld in delen kunt afbetalen. De voorwaarde is wel dat er geen nieuwe achterstand mag ontstaan en dat u de afspraken die we samen maken nakomt.
Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice via 045 – 522 32 55 of [email protected].
Heeft u meer schulden, dan kunnen we u in contact brengen met een medewerker van het Bureau Schuldhulpverlening (tel. 14 045). Inwoners van Brunssum kunnen hulp inschakelen via het CMWW (088 - 455 25 00). Deze instanties kunnen u verder helpen en als dat mogelijk is met uw schuldeisers een regeling treffen, waarmee u uw financiële problemen oplost.
De coalitie heeft in de Voorjaarsnota afgesproken om de huren van sociale huurwoningen in 2025 en 2026 te bevriezen. Er is nog veel onduidelijkheid over deze maatregel. Zodra de formele besluitvorming van het kabinet en de Tweede Kamer bekend is, kunnen wij inschatten wat dit betekent voor u als huurder. Mocht blijken dat de huurverhoging niet doorgaat, dan informeren we u zo snel mogelijk.
U hoeft nu niets te doen en krijgt van ons bericht als het besluit definitief is.